دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

0
  • این روزها دیجیتال مارکتینگ، یک بخش بسیار مهم برای هر کسب‌ و کاری به حساب می‌آید. استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده و این موضوع، تغییرات گسترده‌ای در روش خرید و فروش مردم ایجاد کرده است.

    بنابراین، امروزه شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود، به فضایی بیشتر از فروشگاه‌های حضوری احتیاج دارند؛ سراسر اینترنت فضای تبلیغات آنهاست. فقط کافیست با دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند و از تکنیک‌های آن درست استفاده کنند. اگر بعد از این توضیحات دوست دارید بیشتر با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

    نیاز به دیجیتال مارکتینگ

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، شامل تمام تلاش‌های بازاریابی است که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یا در فضای اینترنت صورت می‌گیرد. کسب‌وکارها از کانال‌های مختلفی مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود استفاده می‌کنند.

    با استفاده از استراتژی دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید فروش خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری جذب کنید. چرا که تبلیغات دیجیتال، می‌تواند شما را به افراد بسیاری معرفی و آن‌ها را برای خرید محصولاتتان متقاعد کند.

    در ادامه با متداول‌ترین دارایی‌ها و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، که شرکت‌ها معمولا از آن‌ها استفاده می‌کنند، آشنا می‌شویم:

    دارایی‌های دیجیتال مارکتینگ

    تقریبا هرچیزی می‌‌تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. دارایی‌های دیجیتال مارکتینگ، به زبان ساده، ابزارهای بازاریابی اینترنتی هستند که از آن‌ها به صورت آنلاین استفاده می‌کنید. البته بسیاری از افراد متوجه همه دارایی‌های بازاریابی دیجیتال که در دست دارند نیستند. در ادامه چند نمونه از این دارایی‌ها را نام می‌بریم:

    • وبسایت شما
    • دارایی‌های برند (لوگو، آیکون‌ها، کلمات اختصاری و…)
    • محتوای ویدئویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و…)
    • تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول و…)
    • محتوای متنی (پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، توضیحات محصول و…)
    • محصولات یا ابزارهای آنلاین
    • شبکه‌های اجتماعی

    البته این لیست شامل تمام دارایی‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ نیست. بازاریابان باهوش دائما در حال یافتن راه‌های جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند. بنابراین این لیست روز به روز در حال رشد خواهد بود.

    استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

    این لیست به طور مداوم در حال پیشرفت است. با این حال در اینجا با استراتژی‌هایی که بیشتر کسب‌وکارها از آن‌ها استفاده می‌کنند، آشنا می‌شویم:

    دیجیتال مارکتینگ چیست

    تبلیغات کلیکی

    تبلیغات کلیکی (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است و به هرنوع تبلیغ دیجیتالی گفته می‌شود که در آن باید به ازای کلیک هر کاربر روی تبلیغات، هزینه بپردازید. به عنوان مثال، گوگل ادوردز (Google AdWords) امکان نوعی تبلیغ به نام «تبلیغات پولی در نتایج جستجو» را برای شما فراهم می‌کند که از نوع تبلیغات کلیکی است.

    سئو یا بهینه سازی برای موتور جستجو

    اگر نمی‌خواهید برای نمایش در نتایج جستجو هزینه پرداخت کنید، می‌توانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) صفحات سایت و پست‌های وبلاگ خودتان را به صورت ارگانیک در موتورجستجو رتبه‌بندی کنید. با استفاده از سئو لازم نیست به ازای هرکلیک هزینه پرداخت کنید اما به نتیجه رسیدن تلاش‌های سئو شما معمولا به زمان زیادی احتیاج دارد.

    تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

    مانند سئو، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز یک روش رایگان برای دیده شدن برند و کسب‌وکار شماست. همچنین مانند سایر روش‌های رایگان و ارگانیک، سوشال مدیا مارکتینگ به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال در طولانی مدت، می‌توانید بدون پرداخت هزینه، نتایج خوبی را در راستای رشد برند خود مشاهده می‌کنید.

    بهینه‌ سازی نرخ تبدیل

    بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین شماست. بیشتر اوقات کسب‌وکارها از بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده می‌کنند تا از ترافیک فعلی وبسایت خود، استفاده بیشتری ببرند. به طور مثال، این استفاده می‌تواند تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری باشد.

    در همین زمینه :

    ۳ گام سریع راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

    بازاریابی و تولید محتوایی

    بازاریابی محتوایی شامل هر تلاش بازاریابی دیجیتال است که در آن از دارایی‌های محتوایی مانند پست‌ وبلاگ، اینفوگرافیک و کتاب‌ الکترونیک استفاده می‌شود. هدف بازاریابی محتوایی می‌تواند ایجاد آگاهی از برند، گرفتن کلیک، پیدا کردن مشتری راغب و یا فروش باشد.


    همچنین ببینید: گوگل دیسکاور چیست؟


    تبلیغات همسان

    تا به حال شده بعد از رسیدن به پایان یک مقاله، لیستی از مقاله‌های پیشنهادی را مشاهده کنید؟ مقالاتی که در انتها به شما پیشنهاد می‌شود در حقیقت تبلیغات همسان هستند. بیشتر تبلیغات همسان، در زیرمجموعه بازاریابی محتوایی به حساب می‌آیند. زیرا از محتوای آن برای گرفتن کلیک استفاده می‌کنند. اغلب، تشخیص تبلیغات همسان دشوار است چرا که معمولا پیشنهادات تبلیغاتی با سایر بخش‌های مفید محتوا آمیخته می‌شوند.

    بازاریابی ایمیلی

    بازاریابی از طریق ایمیل، یکی از قدیمی‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است که هنوز هم به خوبی کار می‌کند. بیشتر بازاریابان دیجیتال، از بازاریابی ایمیلی برای برای تبلیغ محصول، برجسته‌سازی محتوا در راستای بازاریابی محتوایی و تبلیغ رویدادها استفاده می‌کنند.

    دیجیتال مارکتینگ

    چرا هر کسب‌وکاری به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد؟

    با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. همچنین این روش در مقایسه با بازاریابی سنتی، مقرون به صرفه و قابل اندازه‌گیری است. بنابراین می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری به مشتریان جدید دست پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ، این است که به شما اجازه می‌دهد که مشتریان خود را بشناسید و بهتر نیاز آن‌ها را درک کنید.

    چنین مزیتی به شما در طراحی محصولات و خدمات کمک زیادی خواهد کرد. همچنین با اجرای استراتژی‌های درست در شبکه‌های اجتماعی و حفظ ارتباط موثر و مستقیم با مشتریان، می‌توانید باعث ایجاد وفاداری نسبت به برند خودتان شوید.


    همچنین ببینید: ۱۸ دلیل راه اندازی کسب و کار آنلاین


    یکی دیگر از جذابیت‌های دیجیتال مارکتینگ، این است که تمام فعالیت‌های شما در این حوزه قابل پیگیری است. به طور مثال، هنگامی که از یک تبلیغ کلیکی استفاده می‌کنید، در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید بازدهی و عملکرد تبلیغ خودتان را ارزیابی کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

     این در حالی است که شما هیچوقت نمی‌توانید تعداد افرادی که به بیلبوردهای محیطی شما توجه کرده‌اند را محاسبه کنید. بنابراین برای بدست آوردن آمار دقیق از عملکرد خود و بهبود آن، شما به دیجیتال مارکتینگ نیاز خواهید داشت؛ مخصوصا اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را گسترش داده باشید.

    در نهایت، به خاطر داشته باشید گروهی از مشتریان بالقوه که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید، بسیار بیشتر از افرادی است که احتمالا می‌توانید با روش‌های بازاریابی سنتی جذب کنید. بنابراین، اگر به دنبال بهترین نتیجه برای تلاش‌های بازاریابی خود هستید، نباید دیجیتال مارکتینگ را نادیده بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ممکن است شما دوست داشته باشید

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

    تخفیف 1 میلیون تومانی دوره آموزش سئو کاربردی-محدود
    مشاهده دوره
    close-image