لندینگ پیج (Landing Page) چیست؟ ۶ ویژگی صفحه فرود زیبا

0
  •  

    لندینگ پیج یا صفحه فرود یکی از صفحات سایت شما است که از نظر ظاهری با بقیه صفحات سایتتان تفاوت دارد ( دارای المان های کمتری است) و هدف آن تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش فروش است

    به طور مثال فرض کنید دوره های آموزشی به صورت آنلاین در ساییتان دارید، برای اینکه بتوانید ذهن مخاطب را در صفحه محصول متمرکز کنید باید طرح صفحه محصول شما با طرح بقیه صفحاتتان فرق کند، با این کار امکان خرید محصول توسط مخاطب بالا می رود

    در ویدئو زیر یک مثال لندینگ را میبینیم:

     

    بالاترین نرخ لیدسازی متعلق به لندینگ پیچ‌هایی است که فقط یک لینک درون خود دارند

    لید چیست؟ تعریف سرنخ یا Lead (مشتری راغب)

    لید Lead یک مخاطب جدید است که قبلا از ما خرید نکرده و توجهش به برند یا محصول و خدمات ما جلب شده و به کمک تکنیک های فوق میخواهیم آن را به مشتری تبدیل کنیم

    به عنوان مثال وقتی یک بازدیدکننده از محل تبلیغات شما در یک صفحه فرود (Landing Page) در سایت شما آمده و فرمی را پر می کند یا حتی فقط آدرس ایمیل خود را ثبت می کند، او یک Lead محسوب می شود.

    افزایش تعداد لید ها از آن جهت اهمیت دارد که اولا در قانون فروش، ارتباط بیشتر می تواند منجر به فروش بیشتر شود و دوما ارتباطی که در ایجاد یک لید بوجود می آید، از سمت مشتری شکل می گیرد و این شانس فروش را دو چندان خواهد کرد.

     

    لندیگ پیج Landing Page یکی از مفاهیم کلیدی در چک لیست سئو است و عملا شما هر اکتی که برای سئو سایت های خبری یا فروشگاهی انجام می دهید، برای رتبه گرفتن صفحات ورود می باشد. همواره در جلسات آموزش سئو خصوصی به اهمیت طراحی یک لندینگ پیج استاندارد تایید می کنیم زیرا هر کاربری که از نتایج گوگل وارد سایت شما می شود، عملا به یکی از صفحات ورود شما قدم گذاشته و دید او نسبت به برند شما از همان صفحه اغازین شکل می گیرد. در این مقاله قصد داریم در خصوص نکاتی کلیدی در طراحی و بهینه کردن صفحات ورود مطالبی را بیان نماییم.

    صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

    لندینگ پیج یک صفحه وب است که بعد از کلیک بر روی تبلیغات آنلاین یا لینک های دیگر، کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند. به بیانی دیگر صفحه ورود در بحث آنالیز اولیه سایت، اولین صفحه ای است که کاربر در زمان ورود به سایت به آن وارد می شود و بسیار مهم است که محتوای ان بخش به گونه ای باشد که کاربر ترغیب شود تا همچنان در سایت پایش نموده یا اکشنی را انجام دهد. به همین خاطر است که برخی افراد،  Kpi سئو  را بر روی مقدار بازدید های لندینگ پیج های اصلی قرار می دهند. کاربرد های صفحه ورود شامل جذب مشتریان برای محصولات یا خدمات، جمع آوری اطلاعات تماس، افزایش فروش، افزایش آگاهی و برند سازی محصولات یا خدمات می باشد.

    لندینگ پیج

    چگونه یک لندینگ پیج طراحی می شود؟

    همانطور که قبل تر نیز اشاره شد، لندینگ پیج (صفحه فرود) برای جذب و تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان یا انجام یک اقدام خاص مانند ثبت نام، خرید، دانلود و چر کردن فرم اطلاعات فردی استفاده می شود. این صفحات معمولاً با هدف تبلیغاتی یا بازاریابی طراحی می شوند تا توجه کاربران را جلب کرده و آن ها را به انجام یک عمل خاص ترغیب کنند. پس باید در طراحی آن ها به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم، دقت نمایید:

    • در طراحی صفحه ورود باید هدف گذاری مشخص داشته باشید یعنی هدف اصلی لندینگ پیج را تعیین کنید (مثلاً جمع آوری ایمیل، فروش محصول، ثبت نام در وبینار).
    • تیتر باید توجه کاربر را جلب کند و پیام اصلی را به وضوح منتقل کند پس داشتن یک تیتر جذاب در لندینگ پیج بسیار ضروری است.
    • از تصاویر و ویدئو های مرتبط و با کیفیت استفاده کنید تا جذابیت بصری افزایش یابد.
    • اطلاعات کلیدی را به صورت خلاصه و واضح ارائه دهید.
    • دکمه های کال تو اکشن یا CTA باید برجسته، واضح و ترغیب کننده باشند تا کاربران حتما اکشنی در صفحه ورود داشته باشند.
    • فرم ها را کوتاه و ساده نگه دارید تا کاربران راحت تر آنها را پر کنند. یه همین خاطر بهتر است اطلاعات غیر ضروری از کاربر دریافت نشود.
    • نمایش نظرات مثبت مشتریان می تواند اعتماد کاربران جدید را جلب کند پس حتما در لندینگ پیج بخش نظرات فعال داشته باشید.
    • اطمینان حاصل کنید که لندینگ پیج در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده می شود و کاملا ریسپانسیو است، زیرا اکثر کاربران با تلفن همراه جست و جو های خود را انجام می دهند.
    • سرعت بارگذاری صفحه باید بالا باشد تا کاربران منتظر نمانند. هر چه سرعت لود صفحه ورود طولانی تر شود، امکان خروج کاربر بیشتر خواهد شد.
    • تست A/B: نسخه های مختلفی از لندینگ پیج را تست کنید تا بهترین عملکرد را شناسایی کرده و بهترین لندینگ از دید کاربران را توسعه دهید.
    • محتوای صفحات ورود باید برای موتور های جستجو بهینه سازی شده باشد تا بتواند ترافیک ارگانیک را نیز جذب کند.

    صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

    هدف اصلی صفحه ورود یا لندینگ پیج

    هر لندینگ پیج با هدفی خاص ایجاد می شود. البته صفحه با هر هدفی که ساخته باشد باید در ان مواردی مانند سئو تصاویر رعایت شود تا بتوانید به کاربران ارگانیک موتور های جست و جو نیز دست پیدا کنید. در ادامه به بررسی مهمترین اهداف ایجاد یک صفحه ورود می پردازیم:

    جمع اوری اطاعات کاربران

    گاهی صرفا شما قصد جمع اوری اطلاعات کاربران را دارید می خواهید برای آشنایی بیشتر با کاربران ورودی به سایت یا داشتن یک بانک اطلاعاتی کامل برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی، مواردی مانند سن، نام، شماره همراه و ایمیل افراد را داشته باشید. در این صفحات معمولا فرم هایی قرار می گیرد که باید بسیار مختصر و مفید بوده و کاربر را ترغیب به تکمیل فرم کنید.

    آشنایی با برند و محصولات

    نوع دیگری از لندینگ پیج ها برای تبدیل کاربران کنجکاو به مشتری استفاده می شود. در چنین صفحاتی شما نه به صورت مستقیم، بلکه با ارائه محتوایی مناسب از محصولات و برند خود، سعی می کند تا اعتماد کاربران را جلب کرده و آن ها ترغیب به انجام اکشنی خاص کنید. گاهی نیز صرفا به معرفی برند می پردازید تا کاربران بیشتری با شما آشنا شوند. در هر دو صورت باید محتوایی جذاب در صفحه برای جذب کاربران، بارگذاری کنید.

    صفحات فروش

    شاید مهم ترین هدف لندینگ پیج ها، فروش یک محصول خاص باشند. معمولا باید در چنین صفحاتی، توضیحات کاملی از محصول مورد نظر، روش خرید آسان و نظرات کاربران را استفاده کنید تا هر انچه کاربر برای بررسی نیاز دارد، در اختیار داشته باشد. معمولا تبلیغاتی کلیکی و بنر های تبلیغاتی در سایت های بزرگ، از نوع چنین لیندینگ هایی هستند.

    هدف اصلی صفحه ورود

    ویژگی های یک صفحه لندینگ خوب

    ۱حذف تمامی مطالب و لینک هایی که مرتبط با محصول نباشد

    ۲- استفاده از تصاویر با کیفیت و ترغیب کننده

    ۳- استفاده از فونت مناسب و درشت

    ۴- استفاده از Bullet ها

    ۵- استفاده از یک Call To action مناسب که ترغیب کننده باشد ( مثل Button زیبا )

    ۶- قرار دادن نظرات مشتریان راضی

     چند نمونه لندینگ پیج

    صفحه لندینگ یا landing page می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد و در حالت های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر آموزش رایگان سئو دیده باشید، شاید با صفحات ورودی که در رپورتاژ اگهی لینک آن ها قرار می گیرد، آشنا شده باشید. ولی گستره ی استفاده از این صفحات بسیار زیاد است به گونه ای که گاهی به صورت اختصاصی یک لندینگ برای یک کمپین خاص طراحی می شود. در لیست زیر می توانید چند نمونه از لندینگ پیج را مشاهده نمایید:

    1. صفحات فروش محصولات: صفحات خرید آنلاین کالاها با جزئیات کامل هر محصول و قابلیت خرید سریع.
    2. صفحات ثبت نام در وبینار یا دوره های آموزشی
    3. صفحات ثبت نام با فرم ساده جذاب برای جمع آوری اطلاعات تماس با کاربران
    4. صفحات ورود تبلیغات با تمرکز بر انجام یک عمل خاص در کمترین زمان ممکن مانند “خرید آنلاین لباس با ۲۰٪ تخفیف تا پایان هفته”
    5. لندینگ های ارسالی توسط ایمیل برای کاربران سایت جهت ارائه مقالات خاص یا پیشنهاد آخرین فرصت های شغلی ( این مورد برای سایت های کاریابی مانند جابینجا بسیار کاربرد دارد)

     چند نمونه لندینگ پیج

    آموزش طراحی لندینگ پیج در بهین وب دیزاین

    اطلاعات بیان شده در این مقاله به شما یک دید کلی نسبت به طراحی و کاربرد های صفحات ورود می دهد. اگر قصد دارید تا یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید ولی در خصوص جزییات داخل صفحات ورود و نوع محتوای که باید بکار ببرید، مشکلاتی دارید، می توانید از خدمات مشاوره سئو بهین وب دیزاین بهره مند شوید تا در کمترین زمان، بهترین نوع صفحه ورود را طراحی و آماده استفاده داشته باشید. در خصوص مطالب بیان شده در این مقاله نیز اگر سوالی دارید، لطفا با ما در بخش نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

    سوالات متداول

    معیار انتخاب یک صفحه بعه عنوان لندینگ پیج چیست؟

    اگر صفحه ی اختصاصی برای یک کمپین خاص نسازید برای گزینش صفحات ورود باید به مواردی مانند، میزان ورودی ماهانه از گوگل به صفحات، میزان درآمدی که هر صفحه به صورت مستقیم برای شما به ارمغان می آورد و صفحاتی که بیشترین بک لینک و رفرنس را از سایت های دیگر دارند مورد بررسی قرار دهید تا بهترین صفحه ورود را انتخاب نمایید.

    هر سایت چند لندینگ پیج دارد؟

    به صورت عادی، صفحه اصلی وبسایت یک صفحه ورود محسوب می شود ولی تمامی صفحاتی که از گوگل ورودی دارند نیز، صفحه ورود هستند. برخی صفحات شما مانند تماس با ما شاید از طریق گوگل ورودی نداشته باشید و صرفا کاربر با ورود به وبسایت شما از ان ها نیز بازدید کنید. چنین صفحات لندینگ پیج محسوب نمی شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.